Az ügyfél
Az MTA Természettudományi Kutatóközpont (TTK) 2019 szeptembertől az Eötvös Loránd Kutatási Hálózatba (ELKH) került át, majd 2023-ban az ELKH helyébe a Magyar Kutatási Hálózat (HUN-REN) lépett. A kutatóközpontban az Anyag- és Környezetkémiai Intézet, a Molekuláris Élettudományi Intézet, a Kognitív Pszichológiai és Idegtudományi Intézet, a Szerves Kémiai Intézet, valamint az Agyi Képalkotó Központ, a Szerkezetkutató Központ, és a Gyógyszerinnovációs Központ tevékenysége kap helyet.
A TTK informatikai infrastruktúráját használók száma megközelíti a 900 főt, melybe a hallgatók is beletartoznak. Ennek kiszolgálására közel 1200 gépet használnak, melyek között vannak nagy tárhelyigényű, nagy számítási kapacitású számítógépek, valamint olyanok is, amik a régebbi kutatási műszerek kiszolgálását is el tudják végezni.
Az IT vezető
Bencsura Ákos 2000-ben, a TTK jogelődjénél kezdte az informatikai feladatok ellátását, majd a TTK megalakulása (2012) óta a TTK IT vezetőjeként tevékenykedik. Négyfős csaptuk felel a HUN-REN TTK teljes informatikai kiszolgálásáért, beleértve a technológiai ügyfélszolgálatot, az eszközök karbantartását, a teljes hálózatot és a szervereket is. Széles tevékenységi körük és nagy felelősségük miatt szükségük van olyan megbízható partnerekre, mint az Andrews, akik olyan kritikus tényezők súlyát veszik le a vállukról, mint például a tűzfal vagy a spam levelek szűrése.
Biztonság az új kezdethez
2013-ban, az akadémiai összevonások idején a TTK volt az egyik első intézmény, ami új épületbe költözött. Ekkor a szakmai felettesük javaslatára keresték fel az Andrews-t annak érdekében, hogy egy megbízható és professzionális tűzfal rendszert hozzanak létre az új intézetben.
Bencsura Ákos személyes tapasztalata szerint az Andrews csapata mindig készségesen segít nekik. Linux-os és IT biztonsági kérdésekben is támogatást nyújtanak még úgy is, hogy együttműködésük eredetileg tűzfalra és spamszűrőre vonatkozik. B. Ákos elmondása szerint a TTK IT csapatának kapacitáshiánya miatt is fontos számukra az Andrews-al való közös munka, hiszen így nem nekik kell mindent kitalálniuk, hanem az Andrews javasol konkrét megoldási lehetőségeket egy-egy felmerülő problémára.
Mikor 2013-ban elkezdtek együtt dolgozni az Andrews-al, akkor még nem kérték az MSA szolgáltatást, viszont az idő előrehaladtával felmerült bennük az igény egy levélszűrőre, ami biztonságosabbá teszi a rajtuk átmenő jelentős mennyiségű üzenetet. A projekt során a content-alapú MSA levélszűrő installációján és finomhangolásán kívül az Andrews a levelező szerver beállításában is támogatást nyújtott a TTK-nak.
Biztonság kompromisszumok nélkül
B. Ákos kiemelte, hogy más területekről jól ismeri azt az érzést, amikor neki kell monitorozni folyamatosan a rendszert, hogy minden rendben van-e az irodában. Emiatt nagyra értékeli az Andrews 0/24-es ügyeletét, hiszen amikor gond van, ők azonnal tudnak reagálni.
Mindemellett a két csapat között rendszeres kommunikáció zajlik, mikor a meglévő nehézségekre az Andrews megoldási lehetőségeket vázol fel, legyen az gyorsítás, egyszerűsítés, vagy a biztonság növelése.
Az IT biztonságban pedig a csillagos ég a vég, ezt pedig a TTK csapata is nagyon jól tudja. Pontosan ezért folyamatosan vannak közös fejlesztési projektek, amiket együtt priorizálnak, közösen gondolkodnak. A közelmúltban az Andrews WAF modult telepítettek az ALF tűzfal klaszterre a TTK számára, amely különösen fontos lépés volt a kutatási feladatok biztonságának további megerősítése érdekében.
Ismerős?
Ha a te cégednél is felütötte már a fejét ez a probléma, mi tudunk segíteni.
Bencsura Ákos, IT vezető
HUN-REN TTK
“Az Andrews-al való együttműködés levett egy terhet a vállamról. Ebben a helyzetben, amikor nagyon sok van az emberen, akkor ez egy nagyon nagy megkönnyebbülés, hogy egy olyan fontos területet, mint a biztonság és rendszervédelem, el lehet engedni. Van, aki erre figyel, tudja, hogy mit csinál, ha probléma van jelzi. Ez egy olyan szolgáltatás, amivel én nagy nyugalmat kapok.”