Az ügyfél
A HUN-REN SZBK (Szegedi Biológiai Kutatóközpont) az élettudományi kutatások egyik meghatározó intézménye, ami Biofizikai, Biokémiai, Genetikai, Növénybiológiai intézetekből áll. Összesen 260 kutatót foglalkoztat, a kutatott témák pedig a molekuláris és sejtbiológia számos területét ölelik fel, emellett a baktériumok ipari hasznosításától a termesztett növények irányított nemesítésén át az emberi egészség és a környezetvédelem kérdéséig terjednek.
Az IT vezető
Németh Gábor 2004-ben került az SZBK-hoz mint rendszergazda munkatárs, majd 2017-ben nevezték ki IT vezetőnek. Az SZBK előtt a SZÜV-nél és az Albacomp-nál dolgozott, melyek mellett egyéni vállalkozóként is tevékenykedik.
Az SZBK rendszergazda csoportja 4 főt számlál, ami 650 felhasználót, 3300 végpontot szolgál ki. A kiszolgált eszközök száma rugalmasan változik, hiszen az itt dolgozó kutatók a hálózathoz hozzá adhatják a saját eszközeiket is. Németh Gábor és csapata elsősorban a központi infrastruktúra üzemeltetését látja el, valamint a kutatói kéréseket, gépeket és informatikai eszközöket is menedzselik. Emellett a kutatói feladatok informatikai támogatásával is foglalkoznak.
Saját csapat helyett profi partner
Németh Gábor elődje kereste fel az Andrews-t abból a célból, hogy kialakítsák és megerősítsék a tűzfalaikat. Mivel elérték mind a szakmai-, mind a humán erőforrásaik határát, szükségük volt egy olyan profi szolgáltatóra, aki ezek terhét leveszi a vállukról. Úgy ítélték meg, hogy a feladatkör ellátására a saját csapat kiépítése túlságosan is költséges és kockázatos lenne, ezért inkább egy olyan külső partner megbízása mellett tették le a voksukat, aki 24/7 elérhető, és ügyeletet is vállal, mindezt költséghatékonyan.
Azért az Andrews nyerte el ezt a projektet 2017-ben, mert az SZBK számára átlátható volt a működésük, valamint kiemelkedő kompetenciákkal rendelkeznek. Az is meggyőző volt számukra a kiválasztásnál, hogy nem egy kereskedővel kell kapcsolatot tartaniuk, hanem közvetlenül a mérnökökkel beszélhetnek, ha valamire szükségük van.
Integrált megoldások, gördülékeny működés
Az SZBK számára a tűzfalak implementációját, valamint üzemeltetését is az Andrews látja el, továbbá igénybe veszik az MSA levélszűrő megoldásukat is. Ezen felül a monitoring rendszerük karbantartását, vagy más kisebb fejlesztéseket is sokszor rájuk bíznak. Mivel az MSA szűrő megoldásuk integrálódik a tűzfalukkal, kiválóan ismerik az SZBK rendszerét, valamint nagyrészt azokat a technológiákat is alkalmazzák, mint a HUN-REN SZBK, így magától értetődő volt, hogy ezt a feladatot is rájuk bízzák.
Az SZBK és az Andrews csapata között folyamatos a szakmai kapcsolattartás, így az Andrews csapata töviről-hegyire ismeri az SZBK rendszerét, és valóban hasznos, testre szabott megoldásokat tud nekik javasolni, ha nehézségekről, vagy elakadásokról számolnak be.
Tervezhetőség és szakmai alaposság
Németh Gábor az Andrews előnyének emelte ki, hogy ők mindig kérdeznek, és ezt nagyon hatékonyan teszik. Szakmailag az utolsó pontokig végig járják az előttük álló feladatokat, így valóban olyan megoldást javasolhatnak, ami nekik szól, nem is beszélve arról, hogy az Andrews árazása is tűpontos. Ezzel szemben más cégek vakon adtak nekik árajánlatot, sokszor csak egy mérnöki órabért említve. Viszont az SZBK egy költségvetési intézmény, így minden elköltött forintot meg kell indokolniuk, ezért kiemelten fontos számukra, hogy a költségek már a kezdetektől tervezhetőek legyenek.
Rendszerüket az Andrews folyamatosan monitorozza, így ők szólnak nekik, ha bármilyen problémát észlelnek. Szoktak figyelmeztetéseket küldeni, hibák jelezni, akár a saját platformjukon, vagy telefonon, ha az olyan mértékű. Ezekre az Andrews megoldási javaslatot is ad, így közös erővel gyorsan mitigálásra kerülnek.
Bár az SZBK-nak 5/8-as felügyeleti szerződése van az Andrews-al, a szakembereik 24/7-ben elérhetőek, és ha a szerződéses órákon kívül megkeresik őket, akkor egy előre meghatározott óradíjért elhárítják a problémát. ”De ilyen igazából nem volt jellemző, talán egyszer vagy kétszer fordult elő, mert az Andrews úgy dolgozik, hogy minden működik.” Gábor elmondása szerint a kutatói infrastruktúra változásával azért a HUN-REN SZBK részéről szoktak felmerülni újabb kérések, szabályok, problémák, amelyeket meg kell oldani, de az üzemeltetésben, működésben, nem igazán voltak kirívó esetek.
Ismerős?
Ha a te cégednél is felütötte már a fejét ez a probléma, mi tudunk segíteni.
Németh Gábor, IT vezető
HUN-REN SZBK (Szegedi Biológiai Kutatóközpont)
A rendszeres szolgáltatások mellett annyira összecsiszolódtunk, hogy már félmondatokból is megértik, hogy mit szeretnénk. Ez nekünk nagyon nagy segítség, mert kevesen vagyunk és nem kell litániákat írni, és rengeteg időt ezzel eltölteni. Mi 4-5 mérnökkel vagyunk kapcsolatban, ők igazából már mind tudják, hogy mi mit szeretnénk anélkül, hogy azt kimondanánk vagy megbeszélnénk. Szakmailag kiemelkedőek. Nincsen köntörfalazás, bármi olyan van, ami nagyobb utánajárást igényel, azt megteszik, és professzionális módon megoldják. Ráadásul hosszú távú megoldásokat eszközölnek és nem tűzoltást csinálnak.