Az ügyfél
2019-ben a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) életében egy nagy változás következett be, mikor is a kutató intézeteket függetlenítették az MTA-tól. Ennek következtében már az MTA-nál nem folyik kutatómunka, hanem összefogó létesítményként funkcionál. Különböző szervezetek alkotják, mint például a Könyvtár, a Létesítménygazdálkodási Központ (LGK), vagy az MTA Titkárság, és más kisebb méretű létesítmények. Ezek közül az MTA Titkárság végez el minden olyan operatív munkát, ami az Akadémia köztestületi feladatait szervezi, mint az intézmény igazgatás, gazdálkodás, pénzügy, vagyonkezelés és ellenőrzés, vagy informatika.
Az IT Vezető
H. András 2016-ban üzemeltetőként került az Akadémiához, majd szakértelmének és teljesítményének köszönhetően elsőként Osztályvezető, majd Főosztályvezető pozícióba került. A Titkárság IT Vezetőjeként András és csapata felel az Akadémia eszközbeszerzéséért, az informatikai üzemeltetésért és az IT támogatásért is. Szoftverfejlesztésen kívül minden üzemeltetéssel kapcsolatos feladatot ők koordinálnak és végeznek el, melyek kiegészülnek DSA szerződésekkel is. Ilyen például az Andrews-al 2011-ben kötött megállapodásuk, ami többek között tűzfal üzemeltetésre és MSA levélszűrőre terjed ki.
Tűzfalmegoldások a biztonság növelése érdekében
2011-ben a H. András elődjeként munkálkodó főosztályvezető úgy ítélte meg, hogy az MTA IT biztonságának növeléséhez szükségük van egy olyan partnerre, aki professzionális tűzfal szolgáltatást tud szállítani számukra. Az Andrews az igényeknek megfelelően 3 db Active-Backup ALF tűzfal klasztert telepített, ami mára már körülbelül 250 VPN csatornával is kiegészült.
E-mail védvonal kialakítása
Az együttműködés előrehaladtával, a tűzfalon kívül MSA levélszűrő szolgáltatással is bővült a repertoár az MTA Titkárság igényei alapján. Manapság a beérkező e-mailek több, mint 95%-a kéretlen üzenetnek számít, így az MTA Titkárság csapata számára fontos volt, hogy megkíméljék magukat a folyamatosan beérkező levélszeméttől és rosszhiszemű, adathalász üzenetektől. Az MSA szűrőnek köszönhetően a kollégák minimális mennyiségű reklámmal és spam tartalommal találkoznak, és megkímélik magukat a ransomware-ektől és vírusoktól is. Ennek kivitelezéséhez az Andrews automatikusan frissülő kulcsszó adatbázisokat használ, valamint egyedi szabályokat is alkalmaz.
A nyugodt munkakörnyezet titka
H. András az Andrews erősségeként emelte ki a rugalmasságukat és a magas szakmai kompetenciájukat. Elmondta, hogy tapasztalata alapján az Andrews csapata olyan területeken is támogatást nyújt, amelyek nem üzemeltetnek, mégis kimagasló szakmai színvonalon tudnak segítséget nyújtani.
András azt is megemlítette, hogy az Andrews-nak 0-24-es ügyfélszolgálata van, így gyakorlatilag bármikor a rendelkezésükre tudnak állni, ami rengeteg stressztől kíméli meg őt és csapatát. Ráadásul a kérdéseikre mindig gyors és szakszerű választ kapnak, akár telefonon, akár az Andrews ticketing rendszerén keresztül.
Az a fajta szakmaiság és rendelkezésreállás, amit az Andrews hoz ebbe az együttműködésbe, az garantálja, hogy jól működjön az MTA Titkárság a mindennapok során. Mára már sikerült elérniük azt, hogy rendelkezésreállási és biztonsági problémák se forduljanak elő, ebben pedig az Andrews-nak jelentős szerepe van.
Új perspektívák, új lehetőségek
Az MTA Titkárság csapatának limitált kapacitásából eredően az Andrews-t arra is megkérték, hogy alakítsanak ki együtt egy olyan stratégiát, ami közép-, hosszú távon támogatja őket a további fejlődésben. Bár a jelenlegi technológiák fenntartása és javítása is fontos szereppel rendelkezik, mégis nagy előny származik abból, ha egy külső szakértő más szemekkel nézve vizsgálja a vállalatot és fejlesztési lehetőségeket, új technológiák bevezetését javasolja.
Ismerős?
Ha a te cégednél is felütötte már a fejét ez a probléma, mi tudunk segíteni.