Az ügyfél
A Jófogás Magyarország egyik legnagyobb apróhirdetésekkel foglalkozó platformja, 2010 óta van jelen a piacon. A cégnél dolgozók száma mára elérte a 70 főt. A platformon nemcsak piactéri hirdetések érhetők el, hanem ingatlan-, jármű- és álláshirdetések is megtalálhatók, amelyek száma meghaladja a 1,5 milliót. A web-, és mobilalkalmazás népszerűségét bizonyítja, hogy havonta közel 2 millió internetfelhasználót érnek el a platformra feltöltött hirdetésekkel. Közel 80 szerverrel rendelkeznek - melynek hosztingját és üzemeltetését az Andrews IT Engineering Kft. végzi - annak érdekében, hogy biztosítsák a folyamatok gördülékenységét és a hirdetés adatok tárolását, kiszolgálását.
A Fejlesztési vezető
Jónás Levente már több mint 10 éve dolgozik a Jófogásnál. Érkezésekor fejlesztőként kezdett, majd a fejlesztési csapatot fogta össze. Ahogy a cég is átalakuláson ment keresztül, úgy ő is egyre nagyobb cross-functional csapattal kezdett dolgozni, ami már a platform szélesebb körű feladataiért volt felelős. 2024-ben nevezték ki Head of Engineering pozícióba, azóta a teljes fejlesztési csapat hozzá tartozik.
Másfél évtizeden átnyúló együttműködés
A Jófogás és az Andrews IT Engineering Kft. csapata 2011 óta dolgozik együtt. A közös munka első lépése a külföldön futó rendszer sávszélesség problémájának a megoldása volt, amihez az Andrews a privát hoszting szolgáltatásában biztosított image cache szervereket. 2012-ben a Jófogás úgy döntött, hogy a teljes rendszert átköltözteti Magyarországra és innentől indult el az azóta is tartó közös munka. A költözés után az Andrews támogatásával további összeolvadásokból (pl. Expressz.hu, OLX (Aprod.hu), Használtautó) eredő migrációk után alakult ki a ma is futó rendszer.
Az évek során egy hatékony együttműködés alakult ki a két cég között, ahol az Andrews minden évben egy optimalizációs és hatékonyságnövelő listát állít elő a Jófogás számára. Ezeket a Jófogás fejlesztési csapata priorizálja és betervezi az éves projektjei mellé. A listán szereplő elemek nagy részét az Andrews csapata végzi el, de vannak olyan elemek is, ahol közösen dolgoznak a Jófogás saját fejlesztői csapatával. Ezekkel az üzemeltetéssel kapcsolatos költségeket is tudják csökkenteni, vagy a kiszolgálás minőségén tudnak javítani.
Ahol az adat a legfőbb érték
Egy hirdetési portál legfontosabb része a hirdetési adatbázis. A Jófogás magas rendelkezésre állású PostgreSQL adatbázisának frissítése és karbantartása kiemelt fontosságú feladat, melyet az Andrews támogatásával végeznek.
Minden ilyen lépés hosszas tervezést és tesztelést igényel. A nagyobb változtatások és verziófrissítések a külön erre a célra kialakított tesztkörnyezetben kerülnek először kipróbálásra, majd ezután helyezzük át azt az éles kiszolgálásba. Az éles környezetet érintő módosításokat éjszakánként, a legkevésbé frekventált időszakban lehet csak megtenni. Az Andrews ebben is rugalmasan áll a Jófogás rendelkezésére, a 0-24 supportjuk keretein belül.
Több szolgáltatás egy kézben és további előnyök
Az évek során a Jófogás egyre több feladattal bízta meg az Andrews csapatát az igényeik növekedésével párhuzamosan, amely jelenleg az infrastruktúrára, Linux üzemeltetésre, tűzfalra és load balancerre terjed ki. A szoros közreműködésnek, a rugalmasságnak és a mérnökök szakértelmének köszönhetően a Jófogásnak csupán egy csapattal kell a kapcsolatot tartania, akik kívül-belül ismerik a rendszereiket, mely jelentős terhet vesz le a vállukról.
Az Andrews rugalmasságát mutatja az is, hogy szükség esetén, az együttműködésben előre meghatározott kereteken túl is segítik a Jófogás csapatát, például DevOps feladatokban, vagy kódszintű vizsgálatban.
Tulajdonosváltás után is töretlen a bizalom
A Jófogásnál 2023-ban tulajdonosváltás történt. Az a tény, hogy ezt követően is folytatták az Andrews-szal való közös munkát, és a jövőben is számítanak rájuk, azt bizonyítja, hogy az Andrews jelentős hozzáadott értéket képvisel a megbízó számára. Jónás Levente azt is elárulta, hogy jelenleg is vannak olyan jövőbeli, üzemeltetéssel kapcsolatos projektjeik, melyeket az Andrews szakembereire terveznek bízni, mint például különböző felhőszolgáltatások.
Ismerős?
Ha a te cégednél is felütötte már a fejét ez a probléma, mi tudunk segíteni.
Jónás Levente, Head of Engineering
Jófogás
“Az Andrews-szal az a tapasztalatunk, hogy gyorsan reagálnak, könnyen el lehet érni őket, és rövid, belátható időn belül kisegítenek minket esetleges hibák vagy incidensek elhárításában. Kifejezetten könnyen és gyorsan tudunk együttműködni. Egy nagyon közvetlen, baráti kapcsolat alakult ki a két cég között.”